Všeobecné obchodní podmínky

Obchodní podmínky

I. Obecná ustanovení

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti související s nákupem zboží v internetovém obchodě www.detskaobuv.cz  a jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím (provozovatelem internetového obchodu) a kupujícím. Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi souhlasí.

2. Tyto VOP jsou platné od 1. července 2018.

II. Definice pojmů

E-shop – internetový obchod na adrese www.detskaobuv.cz

Prodávající - obchodní společnost Tori s.r.o., zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka ……, sídlem: Bellušova 1856/28, Praha 5 155 00, identifikační číslo: 48114847, zastoupena Martinou Šafkovou, jednatelem. Prodávající je současně provozovatelem e-shopu.

Kupující – je spotřebitel, který uzavře prostřednictvím e-shopu kupní smlouvu s prodávajícím.

Spotřebitel -  je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

Kupní smlouva – smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím e-shopu, jejímž předmětem je koupě zboží.

Spotřebitelská smlouva – kupní smlouva dle Občanského zákoníku, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně prodávající.

Zboží – věci, které prodávající nabízí k prodeji prostřednictvím e-shopu.

Kurýr – smluvní dopravce zajišťující dopravu zboží od prodávajícího ke kupujícímu.

Pracovní dny – jsou dny v kalendářním týdnu od pondělka do pátku s výjimkou sobot, nedělí a dnů, na něž v souladu s platnými právními předpisy připadají státem uznané svátky.

Občanský zákoník – zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

III. Postup při uzavírání kupní smlouvy

1. Návrhem k uzavření kupní smlouvy (nabídkou) je umístění nabízeného zboží prodávajícím na stránky e-shopu, kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím.

2. Zboží v e-shopu je řádně označeno názvem a je zpravidla vyobrazeno společně se slovním popisem obsahujícím údaje o použitých materiálech a dalších vlastnostech zboží s tím, že v případě, že je zboží nabízeno ve více velikostech, má kupující možnost vybrat odpovídající velikost před tím, než zboží umístí do „košíku“.

3. Kupující provede výběr zboží, včetně jeho barvy, velikosti, jsou-li tyto položky volitelné, a umístí zboží do nákupního košíku tak, že klikne na tlačítko „Vložit do košíku“ ("do košíku" nebo na tlačítko se symbolem košíku). V rámci procesu objednávání zboží má kupující možnost se vracet k jednotlivým krokům za účelem provedení kontroly a případných oprav chyb v objednávce.

4. Do doby, než kupující proces objednávání ukončí kliknutím na odkaz „Odeslat objednávku“ a objednávka se stane závaznou, má kupující možnost v kterékoliv fázi objednávání zboží objednání zboží zrušit tak, že přeruší provádění jednotlivých výše popsaných kroků vedoucích k objednání zboží a opustí internetovou stránku, na níž se objednávka zboží provádí.

5. Po odeslání závazné objednávky zboží obdrží kupující na svou e-mailovou adresu, kterou uvedl v objednávce, potvrzení objednávky, v němž bude obsaženo mimo jiné informace i číslo objednávky a shrnutí údajů uzavřené kupní smlouvy.

6. V souvislosti s objednávkou zboží může prodávající kontaktovat kupujícího písemně na e-mailovou adresu nebo telefonicky na telefonní číslo uvedené kupujícím při provádění objednávky, a to v záležitostech souvisejících s plněním kupní smlouvy.

7. Kupní smlouva může být uzavřena pouze v českém jazyce.

8. Kupní smlouva je uzavírána prostřednictvím e-shopu, tedy s použitím prostředků komunikace na dálku - náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v případě internetového i telefonického připojení dle podmínek poskytovatele připojení, prodávající si v této souvislosti neúčtuje žádné další poplatky).

9. Objednávka kupujícího je po svém potvrzení jako uzavřená kupní smlouva mezi kupujícím a prodávajícím archivována za účelem jejího splnění a další evidence a je přístupná kupujícímu po přihlášení do jeho uživatelského účtu.

Dokončením a odesláním objednávky tlačítkem ZÁVAZNĚ OBJEDNAT stvrzuje kupjící souhlas s Všeobecnými obchodními podmínkami prodávajícího! Kupující se tím zvazuje zboží odebrat a zaplatit.

Potvrzením objednávky souhlasíte s obchodními podmínkami.

Kupující má právo zrušit objednávku, tedy odvolat svůj návrh na uzavření kupní smlouvy, bez jakýchkoli sankcí až do okamžiku odeslání zboží. Tuto skutečnost je kupující povinen prodávajícímu oznámit e-mailem nebo prostřednictvím SMS. Měnit objednávku a opravovat chyby lze do okamžiku předání zboží k odeslání.

Pokud kupující do okamžiku odeslání zboží (předání dopravci) objednávku nezmění nebo nezruší, je povinen zásilku převzít a zboží zaplatit. V opačném případě má prodávající právo naúčtovat kupujícímu zbytečně vynaložené náklady spojené s přípravou zásilky a cenu poštovného ( v případech nepřevzetí zboží na dobírku, nezaplacení dobírky, nemožnosti doručení v důsledku špatně uvedených doručovacích údajů apod.).

IV. Kupní cena

1. Kupní ceny zboží a služeb jsou v e-shopu uváděny včetně DPH, jak rovněž včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, nicméně náklady na dodání zboží se liší podle zvoleného způsobu dodání a úhrady kupní ceny.

2. Kupní cena uvedená u zboží v okamžiku provedení objednávky je kupní cenou závaznou pro prodávajícího i kupujícího a po provedení objednávky nebude změněna, a to ani v případě, že ze strany prodávajícího následně dojde k úpravě výše kupní ceny za zboží, nebo bude probíhat reklamní příp. výprodejová slevová akce.

3. Prodávající si vyhrazuje právo měnit kupní ceny za zboží, které je nabízeno k prodeji prostřednictvím e-shopu, a pořádat reklamní slevové akce, to vše v souladu s platnými právními předpisy.

V. Platební podmínky

1. Platba kupní ceny se provádí v korunách českých.

2. Kupující si může vybrat v procesu provádění objednávky ze tří hlavních způsobů placení kupní ceny za zboží:

  • Platba při převzetí: dobírkou při převzetí zboží od kurýra (dopravce);
  • Platba předem (bezhotovostní platba) – platba převodem na účet prodávajícího
  • Platba při osobním odběru v kamenné prodejně  - hotově nebo kartou přímo na místě

3. Zvolený způsob placení kupní ceny lze po provedení objednávky změnit jen se souhlasem prodávajícího. 

Možnosti platby:

  • bezhotovostní platba - předem na účet (v potvrzení vaší objednávky vám pošleme bankovní spojení a variabilní symbol pro vaši platbu)
  • dobírka ČR - cena 45,- Kč po České republice
  • dobírka SK - cena 49,- Kč z České republiky na Slovensko
  • platba hotově na prodejně (při osobním odběru na prodejně)
  • platba kartou na prodejně (při osobním odběru na prodejně)

VI. Dodací podmínky

1. Zboží je prodávajícím dodáváno výhradně na území České republiky.

2. Kupující si může při provádění objednávky zvolit z následujících způsobů dodání zboží:

  • osobní odběr v kamenné prodejně prodávajícího
  • dodání dopravcem na adresu či vybrané výdejní místo uvedené v objednávce
  • Českou poštou – Balík do ruky - Cena 129,- Kč. Bude vám doručován na vaši uvedenou doručovací adresu.

    Předem se o tom dozvíte díky SMS nebo e–mailu. Dodání zpravidla následující pracovní den po podání.

  • Českou poštou – Balík na poštu - Cena 109,-. Bude doručen přímo na jednu z 2 600 pošt, kterou si sami vyberete.

    Vyzvednete si ho, kdy se Vám to hodí. Díky SMS nebo e–mailu se dozvíte, odkdy na Vás bude čekat. K vyzvednutí zpravidla následující pracovní den po podání.

  • prostřednictvím Zásilkovny (ČR) - Cena 89,-. po ČESKÉ REPUBLICE.  Vyzvednutí na zákazníkem vybraném Výdejním místě Zásilkovny (Z Point, Z-Box). O tom, že je zásilka připravená k vyzvednutí je zákazník informován SMS a e-mailem - obdrží kód pro vydání zásilky.

  • prostřednictvím Zásilkovny (SK) - Cena 150,-. z České republiky na SLOVENSKO.  Vyzvednutí na zákazníkem vybraném Výdejním místě Zásilkovny (Pick-up Point, Z-Box). O tom, že je zásilka připravená k vyzvednutí je zákazník informován SMS a e-mailem - obdrží kód pro vydání zásilky.

  • CZ Zásilkovna domů HD - Home delivery - doručení na adresu - Cena 119,- Kč. O dodání budete informováni SMS a e-mailem.

  • SK Packeta HD - Home delivery - doručení na adresu - Cena 185,- Kč. O dodání budete informováni SMS a e-mailem.

  • Balíkovna  - Cena 79,- Kč po České republice. Vyzvednou můžete na Výdejním místě Balíkovny - na poště i mimo poštu nebo v Balíkovna-Boxu. Kód k vyzvednutí obdržíte v SMS a e-mailem.

3. Za podmínky, že je zboží skladem, odešle prodávající kupujícímu zboží do dvou až tří pracovních dnů ode dne, kdy byla uzavřena kupní smlouva.

4.V případě, že kupující zvolil jako způsob placení bezhotovostní platbu, je zboží odesíláno co nejdříve - max. do dvou až tří pracovních dnů od dne, kdy je platba kupní ceny připsána na účet prodávajícího.

5. Termíny dodání uvedené na webu jsou informativní. Vychází z předpokládaných dodacích lhůt přepravních společností.

6. Náklady na poštovné, které kupující zvolil v objednávce, nese kupující a tyto náklady se řídí aktuálním ceníkem prodávajícího. Balné neúčtujeme!

7. DOPRAVA ZDARMA - při nákupu nad 2.999,- Kč vám náklady na dopravu neúčtujeme - dopravu pak máte zdarma!

- PLATÍ PO ČESKÉ REPUBLICE!

8. Při výběru „Osobní odběr na prodejně“ bude zboží připraveno k vyzvednutí na prodejně: Dětská obuv Sluníčko, Zázvorkova 1, Praha 5, přímo u stanice metra B – stanice „Lužiny“.  O tom, že je zboží již připraveno k vyzvednutí bude kupující informován prostřednictvím SMS.

VII. Odstoupení od kupní smlouvy a zrušení smlouvy dohodou

1. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené s kupujícím v případě, že objednané zboží se již nevyrábí nebo nedodává, dále také v případě zjevné chyby na zboží.

2. Prodávající je dále oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že kupující neprovede bezhotovostní platbu do jednoho pracovního dne ode dne, kdy byla uzavřena kupní smlouva.

3. Kupující může kdykoliv od okamžiku, kdy došlo k uzavření kupní smlouvy, do okamžiku, kdy bylo zboží prodávajícím odesláno, požádat prodávajícího o zrušení kupní smlouvy. Kupní smlouva bude zrušena dohodou smluvních stran v okamžiku, kdy prodávající sdělí kupujícímu akceptaci návrhu na zrušení kupní smlouvy.

VIII. Podmínky odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího, který je spotřebitelem

1. V souladu s § 1829 občanského zákoníku má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů do 14 dní od převzetí zboží. Lhůta běží ode dne převzetí zboží. Lhůta je dodržena, pokud odstoupení bude prokazatelně odesláno před uplynutím 14 dnů. Toto právo je podmíněno způsobem objednání jiným než osobně (objednávka přes e-shop, telefonicky).

2. Postup při odstoupení od smlouvy:

  • Vyplněný formulář pro odstoupení od smlouvy je možné odeslat prodávajícímu též elektronicky prostřednictvím e-mailu objednavky@detskaobuv.cz , jinak může kupující formulář zaslat na adresu Dětská obuv Sluníčko, Zázvorkova 1, 155 00,  Praha 5.
  • Kupující je povinen zaslat zboží prodávajícímu příp. vrátit zboží osobně na adresu: Dětská obuv Sluníčko, Zázvorkova 1, 155 00 Praha 5 bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Ke zboží musí být přiloženy veškeré doklady, které nakupující se zbožím obdržel (účtenka, daňový doklad, faktura, záruční list atd.).
  • V souladu s § 1820 odst. 1 písm. g) a § 1832 odst. 3 občanského zákoníku nese spotřebitel při odstoupení od kupní smlouvy náklady spojené s navrácením zboží. Poštovné za zaslání zboží prodávajícímu (vrácení zboží) při odstoupení spotřebitele bez udání důvodu hradí spotřebitel!
  • Vrácené zboží musí být nepoškozené, nesmí nést známky použití či opotřebení, v původním obalu (nepoškozená krabička) a s veškerým příslušenstvím (včetně záručních listů a daňového dokladu atd.).

3.  V návaznosti na odstoupení kupujícího od smlouvy a jeli zboží vráceno v pořádku a kompletní (viz předchozí bod) prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vrátí kupujícímu všechny peněžní prostředky za vrácené zboží. Podnikatel však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá, tedy dříve než je patrné, že je zboží v nepoškozeném stavu a kompletní zpět u prodávajícího.

4. Kupující ve smyslu ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku souhlasí s tím, že mu prodávající vrátí přijaté peněžní prostředky bezhotovostně na jeho bankovní účet, který kupující uvede v odstoupení od smlouvy, nebo sdělí prodávajícímu v návaznosti na odstoupení od smlouvy. Pouze v případě, kdy tento způsob vrácení peněžních prostředků není možný, vrátí kupující prodávajícímu peněžní prostředky složenkou zaslanou na adresu uvedenou při registraci.

Důležitá upozornění:

  • Pokud nebude dodržena lhůta 14 dní pro oznámení o odstoupení prodejci, prodejce nemá povinnost  vůbec takové odstoupení od smlouvy přijmout!
     
  • Upozorňujeme na skutečnost, že prodejce je oprávněn požadovat na kupujícím náhradu za jeho náklady, které vznikly spolu se znovuzavedením zboží do prodeje. Podle § 1833 kupující odpovídá za takové snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Kupující tak může zboží vybalit a vyzkoušet jeho vlastnosti, aniž by byl povinen hradit prodávajícímu cenu poškozeného obalu apod. Pokud vy však kupující zboží poškodil, zcela zničil, či spotřeboval, může prodávající požadovat náhradu až do výše ceny zboží!
     
  • Pokud kupující vrací zboží (odstupuje od smlouvy) do 14 dnů po obdržení zboží, zboží zpravidla nevyměňujeme.  Kupní smlouvu je v tomto případě zrušena. Při změně velikostního čísla nebo artiklu musí být vytvořena nová objednávka. Ve výjimečných případech můžeme – pokud je to možné (pokud je požadované zboží skladem) – zboží vyměnit – musí být předem domluveno mezi prodávajícím a spotřebitelem telefonicky nebo přes e-mail (objednávky@detskaobuv.cz). Nové zboží bude odesláno až po vrácení a kontrole původního zboží!
     
  • Korespondenční adresa pro vrácení zboží, zakoupené v E-shopu

Dětská obuv Sluníčko
Zázvorkova 1
155 00 Praha 5

Zboží neposílejte na dobírku! Příslušnou částku Vám po kontrole vráceného zboží zašleme na Váš bankovní účet.

  • Zboží zakoupené přes E-shop můžete vrátit i osobně na naší prodejně – se všemi výše uvedenými doklady a formulářem. (Potvrdíme vám převzetí zboží, pokud si přinesete kopii Formuláře k vrácení zboží). Další postup je standartní, stejný jako v případě, že zboží zašlete poštou – po kontrole stavu vráceného zboží a všech dokladů vám bude částka za zboží vrácena na váš bankovní účet! Na místě hotovost nevracíme!

Případně můžeme zboží na místě vyměnit – to jen v případě, půjde-li o stejný druh zboží a  je-li takové zboží skladem k dispozici (jiná velikost nebo barva). Půjde-li o jiný artikl zboží, vrácení zboží proběhne standartní cestou (viz výše) a s novým druhem zboží půjde o nový nákup zboží v kamenné prodejně!

IX. Práva z vadného plnění, záruka, reklamační řád

Internetový obchod poskytuje stejné podmínky pro uplatňování reklamací, jaké jsou platné v kterékoliv kamenné prodejně v souladu s Občanským zákoníkem platným na území České republiky.

Pokud vznikne ze strany zákazníka důvod k uplatnění reklamace prodávaného zboží, upravuje postup zákazníka a prodávajícího reklamační řád a související paragrafy NOZ 2014 O ochraně spotřebitele v platném znění, případně rozšířená verze nové právní úpravy, včetně uvedení příslušných paragrafů. Platnost od 1.1.2014, nové též od 6.1.2023.

Tento Reklamační řád (dále jen „řád“) byl vypracován ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku (§2085 až §2127 a §2158 až §2174) a zákonač. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (§ 15 a § 19) ve znění pozdějších předpisù a upravuje práva a povinnosti kupujícího a prodávajícího v případě, že i přes veškerou snahu prodávajícího zachovat vysokou kvalitu nabízeného předmětu koupě (dále jen „zboží“) vznikne na straně zákazníka oprávněný důvod k uplatnění práva z vadného plnění. Tento řád upravuje postup při uplatnění práva z vadného plnění při velkoobchodním a maloobchodní prodeji jakož i při prodeji zboží prostřednictvím prostředku komunikace na dálku (telefon, email, e-shop).

POZOR! Právo z odpovědnosti za vady a záruka se nevztahuje na:

  • Změnu obuvi v důsledku nedodržení pokynů uvedených  v návodu na údržbu a ošetřování., který je součástí každého páru obuvi.
  • Veškerou změnu obuvi, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jejího opotřebení způsobeném obvyklým užíváním (viz. § 619, odst.2 Obč. Z.),
  • Veškerou změnu obuvi, která vznikla v průběhu záruční doby vlivem nesprávného užívání či  neodborného zásahu.
  • Mechanicky poškozenou obuv a její části.
  • Opotřebení obuvi v důsledku nevhodného výběru a užití.
  • Obuv, u které byly v záruční době provedeny jakékoliv úpravy a opravy nesouvisející s běžnou údržbou nebo opotřebením obuvi.
  • Pouštění barvy při zvýšeném pocení nohou nebo provlhnutí usňové obuvi.
  • Na nerovnoměrnou kresbu líce a částečnou rozdílnost povrchu, která je charakteristická pro přírodní useň.

Reklamační řízení může být zahájeno, jestliže zákazník předloží kompletní reklamované zboží a prokáže nákup reklamovaného zboží, v kterékoli provozovně patřící prodávajícímu, kde obuv zakoupil - nákupním dokladem. Zboží musí být řádně vyčištěno a hygienicky nezávadné.

Lhůta pro uplatnění práva z odpovědnosti za vady je 12 měsíců. Nárok na uznání reklamace zaniká po uplynutí záruční doby. NOVĚ PLATÍ, že jestliže se vada na zboží projeví do dvou let po zakoupení, ale uběhla už lhůta prvních 12 měsíců, role se obracejí. Nyní je na zákazníkovi, aby prokázal, že vada nevznikla jeho vinou, ale existovala již v době předání zboží. Na základě prokázání prodejce uzná, či neuzná reklamaci.  Záruka se vztahuje na vady, které vznikly v průběhu záruční doby prokazatelně chybou výroby, chybou technologického postupu. Kupující uplatní reklamaci bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za znehodnocení, poškození nebo zničení zboží, bylo-li kupujícím užíváno, ačkoliv tento o reklamované vadě věděl a své právo neuplatnil bez zbytečného odkladu. 

Při výskytu odstranitelné vady má kupující právo pouze na bezplatné odstranění vady. Prodávající vadu odstraní bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Při výskytu neodstranitelné vady má zákazník právo na výměnu zboží za nové nebo odstoupit od smlouvy.

NOVĚ PLATÍ: Oprava či výměna zboží má přednost před vrácením peněz! Od roku 2023 je jasně stanovena posloupnost reklamačních nároků. Oprava vady či výměna zboží má přednost před odstoupením od smlouvy a vrácením peněz nebo slevou z kupní ceny. Spotřebitel se může rozhodnout, zda dává přednost opravě nebo výměně za nový kus. Pokud by však tato volba byla pro obchodníka nepřiměřeně nákladná, neadekvátní povaze věci nebo nemožná, může se od zákazníkovy volby odklonit. Jedině pokud obchodník odmítne vadu odstranit nebo se vada objevuje opakovaně (zpravidla více jak 3x), může spotřebitel odstoupit od smlouvy nebo požadovat slevu.

Zákazník podává reklamaci písemně, a to buď na adresu prodejce nebo na email. Je nutno uvést datum nákupu, označení (typ) reklamovaného zboží, důvod reklamace.

V případě, že budete zboží k reklamaci odesílat, přiložte vždy doklad o koupi, příp. záruční list. V případě zasílání reklamovaného zboží prodávajícímu prostřednictvím přepravní služby je kupující povinen ke zboží přibalit vyplněnou žádost o reklamaci!   Kupující je povinen zaslat reklamované zboží spolu s veškerým příslušenstvím - spolu s dokladem o koupi, záručním listem a žádosti o reklamaci a kopií daňového dokladu.

Kupující je povinen zboží připravit k přepravě tak, aby při ní nedošlo k poškození zboží. Při této přepravě je za řádné doručení k prodávajícímu zodpovědný kupující, který uplatňuje reklamaci.

V případě zasílání reklamovaného zboží prodávajícímu se za den přijetí reklamace považuje den obdržení (poslední součásti) zboží prodávajícím. A za den vyřízení reklamace se považuje den předání vyřízené reklamace přepravní službě. Prodávající v případě vyhodnocení reklamace jako oprávněné, obuv buď opraví, vymění nebo dobropisuje.

Reklamace musí být vyřízena bez odkladu a v co nejkratším možném termínu. Platí zde zákonná lhůta, tedy 30 dní od dne následujícího po dni doručení žádosti o reklamaci prodávajícímu, pokud se prodávající nedohodne s kupujícím na lhůtě delší. Není-li poté reklamace vyřízena, vznikají Kupujícímu stejná práva a povinnosti jako by se jednalo o neodstranitelnou vadu.

Čtěte i:

Reklamační řád

1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,

  • má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
  • věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

​2. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

​3. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců (Záruční doba) od převzetí. Uvedené neplatí

  • u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
  • na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
  • u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
  • vyplývá-li to z povahy věci.

​4. Nemá-li věc vlastnosti stanovené výše v odst. 1 tohoto ustanovení VOP, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

5. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.

6. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

7. Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, poskytuje prodávající v tomto rozsahu kupujícímu záruku za jakost.

8. Záruční doba běží od odevzdání věci kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití věci do místa určení.

9. Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost. To neplatí, způsobil-li vadu prodávající.

10. Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, a to buď na  prodejně  prodávajícího nebo je možné oznámení o reklamaci včetně reklamovaného zboží zaslat na adresu: Dětská obuv Sluníčko, Zázvorkova 1, 155 00 Praha 5.

11. Uplatní-li kupující právo z vadného plnění, potvrdí prodávající kupujícímu na e-mailovou adresu kupujícího nebo prostřednictvím SMS, kdy právo uplatnil.

Zvláštní ustanovení o vyřizování reklamace kupujícího, který je spotřebitelem

1. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

2. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále informaci o postupu-způsobu vyřízení reklamace … při vyřízení reklamace  potvrzení o provedení opravy, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

3. Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1) písmeno j) občanského zákoníku sděluje prodávající, že s mimosoudní stížností se spotřebitel může obrátit na kontrolní orgán, kterým je Česká obchodní inspekce. Česká obchodní inspekce vyřizuje mimosoudní stížnosti spotřebitelů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy. Viz níže – řešení sporů.

X. Ochrana osobních údajů

Veškeré informace o Zásadách zpracování osobních údajů u naší společnosti zde:

Ochrana osobních údajů a jejich zpracování (GDPR)

1. Veškeré osobní údaje, které jsou prodávajícímu sděleny, nebudou bez souhlasu kupujícího poskytnuty třetím osobám ani jiným subjektům, vyjma případů nutných k realizaci kupní smlouvy na základě těchto VOP, a bude s nimi nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Uzavřením kupní smlouvy uděluje kupující prodávajícímu souhlas ke zpracování osobních údajů za dále uvedených podmínek.

2. Osobní údaje budou zpracovávány v tomto rozsahu:

  • jméno a příjmení,
  • adresa bydliště,
  • telefonní číslo,
  • e-mailová adresa,
  • doručovací adresa,
  • bankovní spojení,

3. Výše uvedené osobní údaje budou zpracovány k následujícím účelům:

  • plnění kupní smlouvy, vedení stavu zákaznického účtu, dodání zboží a plnění zákonných povinností plynoucích z odpovědnosti za vady (případné reklamace). Pro tyto účely jsou údaje zpracovány po nezbytně nutnou dobu k naplnění uvedených účelů.
  • v případě udělení souhlasu (např. uděleného v rámci soutěží, marketingových akcí, apod.) či v případě zpracování jména, příjmení, adresy a e-mailové adresy subjektu údajů a nevyjádření nesouhlasu se zpracováním za účelem: marketingového využití, nabízení výrobků a služeb a zasílání obchodních sdělení. V daném případě jsou údaje zpracovány po dobu do odvolání souhlasu, které může být učiněno písemně na adrese prodávajícího či v rámci každého jednotlivého obchodního sdělení zaslaného e-mailem.

4. Prodávající, jakožto zpracovatel osobních údajů, je zároveň jejich správcem a získané osobní údaje budou zpracovány bezpečnou formou zamezující jejich zneužití. Osobní údaje jsou ukládány v bezpečné databázi. Osobní údaje budou zpracovávány manuálně (vlastními zaměstnanci i zpracovateli) a automatizovaně (vlastními zaměstnanci i zpracovateli).

5. Souhlas se zpracováním osobních údajů se uděluje na dobu neurčitou. Kupující je oprávněn udělený souhlas ke zpracování osobních údajů kdykoliv odvolat sdělením odeslaným elektronicky na adresu: info@detskaobuv.cz nebo písemně na kontaktní adresu prodávajícího.

6. Kupující má právo na přístup k osobním údajům, má právo na jejich opravu, doplnění, má právo na jejich blokaci, může žádat prodávajícího o vysvětlení a odstranění závadného stavu prostřednictvím žádosti odeslané elektronicky na adresu: info@detskaobuv.cz nebo písemně na kontaktní adresu prodávajícího. O následném postupu bude kupující informován písemně nebo e-mailovou zprávou.

7. Kupující uzavřením kupní smlouvy vyjadřuje svůj souhlas se zasíláním obchodních sdělení na elektronickou adresu, kterou uvedl při registraci. Kupující může kdykoliv odmítnout zasílání obchodních sdělení dle předcházející věty sdělením odeslaným elektronicky na adresu: info@detskaobuv.cz.

8. Kupující dále souhlasí s ukládáním tzv.“cookies“ do jeho koncového zařízení (např. počítače) tak, aby se usnadnilo poskytování služeb informační společnosti; kupující má možnost odmítnout, aby "cookies" nebo podobné nástroje byly ukládány do jeho koncových zařízení, např. tím, že spustí ve svém prohlížeči funkcionalitu anonymního prohlížení.

XI. Řešení sporů

1. Případné vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší s konečnou platností obecné soudy.

2. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.

Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je v oblasti finančních služeb finanční arbitr v rozsahu působnosti stanoveném právním předpisem upravujícím finančního arbitra (http://www.finarbitr.cz), v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb Český telekomunikační úřad v rozsahu působnosti stanovené právním předpisem upravujícím elektronické komunikace a poštovní služby (http://www.ctu.cz) a v případech, kdy není dána působnost orgánů uvedených výše, Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz) nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu; je-li pověřeným subjektem profesní komora s povinným členstvím, vykonává působnost v oblasti stanovené jiným zákonem, např. Česká advokátní komora (http://www.cak.cz). Bližší informace jsou dostupné na uvedených webových stránkách jednotlivých subjektů.

MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ - novinka!

Vzhledem k INFORMAČNÍ POVINNOST PŘI VZNIKU SPORU dle § 14 ZOS informujeme o MIMOSOUDNÍM ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ platném od 1.2.2016.

Předností mimosoudního řešení spotřebitelského sporu je jeho rychlost a bezplatnost, přičemž cílem řízení je dospět ke smírnému urovnání sporu a dohodě stran.

V případě, že dojde mezi prodávajícím a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce:

Poštovní adresa pro doručování návrhů je:

Česká obchodní inspekce

Ústřední inspektorát – oddělení ADR

Štěpánská 15

120 00 Praha 2

E-mail: adr@coi.cz

Bližší informace včetně formuláře pro podání návrhu lze najít na https://adr.coi.cz/ .

Dále může být příslušným i jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu, ministerstvo vede seznam subjektů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů na svých internetových stránkách http://www.mpo.cz/ a průběžně jej aktualizuje.

3. Zvláštní povinnosti internetových obchodů - novinka!

Další specifické povinnosti ukládá internetovým obchodníkům Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line. 

Podle článku 14 odst. 1 tohoto nařízení „obchodníci usazení v Unii, kteří uzavírají kupní smlouvy či smlouvy o poskytování služeb on-line, a internetová tržiště usazená v Unii uvedou na svých internetových stránkách elektronický odkaz na platformu pro řešení sporů on-line. Tento odkaz musí být pro spotřebitele snadno dostupný. Obchodníci usazení v Unii, kteří uzavírají kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování služeb on-line, uvedou rovněž svoji e-mailovou adresu.“

Platforma pro řešení sporů online bude Evropskou komisí spuštěna k 15. únoru 2016 na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Podle článku 14 odst. 2 nařízení „obchodníci usazení v Unii, kteří uzavírají kupní smlouvy či smlouvy o poskytování služeb on-line, kteří se zavázali nebo jsou při řešení sporů se spotřebiteli povinni využívat jednoho nebo více subjektů alternativního řešení sporů, informují spotřebitele o existenci platformy pro řešení sporů on-line a možnosti jejího využití při řešení jejich sporů. Uvedou elektronický odkaz na platformu pro řešení sporů on-line na svých internetových stránkách a, pokud je nabídka učiněna e-mailem, v uvedeném e-mailu. Tyto informace se případně uvedou také ve všeobecných obchodních podmínkách týkajících se kupních smluv nebo smluv o poskytování služeb uzavíraných on-line.“

5. Kupující se rovněž může obrátit s žádostí o radu ohledně svých spotřebitelských práv na dTest, o.p.s. přes www.dtest.cz/poradna či na telefonu 299 149 009.

6. Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne.

7. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

XII. Závěrečná ustanovení

Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího v den odeslání elektronické objednávky kupujícím. Změny obchodních podmínek jsou vyhrazeny.

 

 

__PRESENT__PRESENT

Z naší nabídky

Zasílání novinek

Chcete zasílat novinky? Vyplňte níže Váš email.

Přihlášením souhlasíte ze zásadami ochrany osobních údajů

Aktuality

LISTOPAD - PODZIMNÍ boty, ZIMNÍ boty, KOZAČKY, SNĚHULE...

20.11.2024 - ... podzimní boty .. a připraveni jsme na zimu - ZIMNÍ OBUV... nové čepice, nákrčníky, rukavičky...

Membrána GORE-TEX - Jak funguje?

30.10.2024 - Často se nás ptáte, co je membrána GORE-TEX a jak funguje? ...

Když vaše děťátko začíná chodit...

29.10.2024 - Vaše děťátko začíná chodit? Zkouší první krůčky? Tady je PÁR RAD do začátku:.....

O nás | Kontakt | Jak vybírat dětskou obuv | Katalog | Dětská obuv | Ochrana osobních údajů | Reklamační řád
Všeobecné obchodní podmínky | Značení | Doporučení, údržba obuvi, pokyny a informace k reklamaci Nastavení cookies

© 2024 TORI, s.r.o. | Všechna práva vyhrazena | Web vytvořil hudym.com